| Monitoring pracy maszyn ladujacych i samochodow technologicz | |
Wysłany: Sob 6:36, 09 Lip 2011 |
|
|
pkawalec |
Administrator |
|
|
Dołączył: 06 Lis 2007 |
Posty: 86 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Czy macie jakies doswiadczenia z systemami GPS do monitoringu pracy mobilnych maszyn w odkrywce? Wiem ze istnieja systemy, ktore nie tylko monitoruja pozycje maszyn w wyrobisku ale takze przesylaja kluczowe dane, takie jak zuzycie paliwa, predkosc jazdy, a nawet masa zaladowanego urobku itp. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 18:14, 11 Lip 2011 |
|
|
Szymon Sypniowski |
Szef wszystkich szefów |
|
|
Dołączył: 07 Lis 2007 |
Posty: 56 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kielce / Kraków |
|
|
|
|
|
|
|
|
Szczerze mówiąc to nie spotkałem się z takimi rozwiązaniami. Ale jakby się zastanowić, to myślę, że ma to sens przy optymalizowaniu wykorzystania maszyn. W zeszłym roku byłem w RWE w Niemczech (w kopalni węgla brunatnego) i tam wszystkie koparki i zwałowarki mają GPSy monitorujące dokładnie położenie maszyny. Ale to zupełnie inna skala wydobycia i mobilności maszyn w stosunku do np. ładowarek i samochodów technologicznych.
Ale spróbuję poszukać informacji na ten temat - być może takie rozwiązania są gdzieś stosowane i zostały opisane. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 7:31, 12 Lip 2011 |
|
|
pkawalec |
Administrator |
|
|
Dołączył: 06 Lis 2007 |
Posty: 86 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wiem ze na Kujawach stosowany byl, lub jest podobny system. Sam widzialem takie rozwiazanie dzialajace w Czechach i Rumunii w kamieniolomach nalezacych do mojej firmy.
Moim zdaniem stosowanie takiego systemu ma sens, nie tylko w kopalniach wegla brunatnego. Domyslam sie ze w RWE stosuje sie monitoring GPS nie w celu sprawdzenia, gdzie w chwili obecnej znajduje sie koparka, bo to dosc dobrze widac z duzej odleglosci , ale zeby zlokalizowac ja w stosunku do jakosciowego modelu zloza - wiedziec co w danym momencie jest urabiane.
W surowcach skalnych, GPS i inne urzadzenia monitorujace pozwalaja na kontrolowanie pracy poszczegolnych maszyn, a tym samym lepszy nadzor nad osobami je operujacymi. Na przyklad mozna zauwazyc, ze codziennie w porze drugiego sniadania, jeden z wozow stoi prawie godzine w srodku lasu, lub ze w ciagu 10 minut poziom paliwa w zbiorniku zmniejszyl sie o 50 litrow (faktyczne obserwacje).
Poza tym korelujac system GPS mozna aktualizowac ilosc urobku na poszczegolnych odwalach, zliczajac ilosc razy gdy samochod pojawil sie w danym miejscu i znajac faktyczna lub zakladana mase urobku.
Swoja droga nie wiem czy wiecie, ale Komatsu i Cat wyposazone sa w moduly monitorujace, ktore raz dziennie wysylaja dane do centrum monitoringu producenta (oczywisice mowie o najnowszych maszynach). Czesc danych moze byc rowniez udostepniona klientowi, jesli ten sobie tego zarzyczy i bedzie odpowiednio dlugo naciskal:) Chociaz z tego co wiem Komatsu oferuje obecnie udostepnianie danych z monitoringu jako oficjalna opcje dla klienta. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 6:45, 13 Lip 2011 |
|
|
czajnik510 |
Sztygar |
|
|
Dołączył: 04 Mar 2011 |
Posty: 19 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: z kopalni |
|
|
|
|
|
|
|
|
U mnie w firmie napewno w kruszywach na większości maszyn zastosowano takie rozwiązania. Ja zamierzam wykorzystać to rozwiązanie do przesyłania wyników z wag zamontowanych do ładowarek aby mieć ciągły podgląd i móc stosownie składać dane (homogenizacja surowca następuje już podczas załadunku - jeden pojazd zazwyczaj jest ładowany przez dwie ładowarki). Uciążliwym jest drukowanie przy każdym kursie wyniku załadowanych mas a potem ręczna obróbka tego, dlatego zdecydowano się na montaż do wag dodatkowego wyposażenia które będzie wysyłało wyniki do zewnętrznego serwera skąd w każdej chwili można pobrać dane. System ten umożliwia także wiele innych funkcji o których wspominaliście wcześniej, ale u mnie nie ma potrzeby monitorowania tego - problem "oszczędności" paliwa został już rozwiązany. Jeśli ktoś byłby zainteresowany to mogę przesłać ofertę w której jest to bardziej szczegółowo. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 16:55, 01 Mar 2013 |
|
|
terrairk |
Górnik |
|
|
Dołączył: 01 Mar 2013 |
Posty: 3 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Miałem doświadczenie z Komtraxem (fabryczny GPS w maszynach Komatsu), ale był kiepski. Za mało danych.
Lepszym rozwiązaniem były niefabryczne systemy, ale niestety firma która je wykonywała, dopiero uczyła się na naszych maszynach jak to robić, w rezultacie prawie żaden nie działał właściwie po pół roku od zamontowania. Każdy coś podawał, ale np jeden cały czas informował, że w maszynie nie ma paliwa, inny podawał wszystko poza pozycją, a jeszcze inny pokazywał, że maszyna cały czas pracuje na niskich obrotach. |
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Czw 13:48, 08 Wrz 2016 |
|
|
Rodgers |
Szef wszystkich szefów |
|
|
Dołączył: 11 Lip 2016 |
Posty: 325 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kraków |
|
|
|
|
|
|
|
|
Są to podobne rozwiązania, które używane są w przypadku monitorowania floty samochodowej np. w firmach transportowych. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|